onsdag 27. mars 2013

Trekk til ipad med Marius-mønster


Jeg har kjøpt meg den o'store Mariusboken, og inni der er det mange flotte oppskrifter. Jeg har allerede prøvd ut flere av de. Trekk til Ipad synes jeg var en god idè. Og med Marius-mønster - enda bedre :-) Det dumme er at jeg faktisk enda ikke har skaffet meg en sånn dings (kommer nok etterhvert tenker jeg). Men søstera mi og dama har hver sin, så da var det en utmerket anledning til å få strikket en i blå og en i hvit. Blir mye restegarn om man bare strikker en... Jeg måtte strikke kun ut fra de målene som sto i boken, for jeg hadde ingen Ipad å prøve dette på. Disse trekkene var en overraskelse til jentene, så jeg kunne ikke akkurat spørre om å få prøve de heller. 




Jeg fulgte oppskriften til punkt og prikke, både med pinner og garn. Erfaringen jeg sitter igjen med er at de muligens ble litt trange og de skulle kanskje ha vært litt lengre. Synes også at løsningen på toppen kunne ha vært litt annerledes. Kanskje en klaff som kan brettes over. Ja, ja - neste gang kanskje... Nå har jeg et påskeprosjekt på pinnene til meg selv, men ser at det kommer til å ta lengre tid enn bare påska å få den ferdig. Kofte til meg selv på pinne 2 - 2,5 og baby alpaca silk... say no more :-) Men jeg tror den blir dritlekker!!

Gooood påske til alle sammen! Her nytes den i herlig påskesol på fjellet!!

4 kommentarer:

Randi Elisabeth sa...

De var kjeme kule :) Du er flink med mere enn scrapping du. Skulle ønske jeg hadde helsa til å strikke, men det vardesverre før i tiden det. Nå er det ikkelenge til vi sees :)))

Irene sa...

Kjempestilige Ipad-trekk! Mariusmønsteret har virkelig fått sin renessanse.

Irene sa...

Legger meg til som følger, masse spennende å se i bloggen din. :-)

*marion* sa...

Så kule , digger slike lommer =)